Hareket insan bedeninin temel bir koşuludur. İnsan çevresini hareketle algılar ve dış dünyayı hareketle keşfeder. Hareket toplumsal bir iletişim aracıdır. Sporun ve oyunun merkezinde insan hareketi vardır.
Çocuk, okumayı öğrenirken önce harfleri, sonra heceleri ve en sonunda da cümle kurmayı öğrenir. Matematikte problem çözmek için önce rakamları sonra temel matematik işaretlerini öğrenir ve problemi çözer. Bir çalgı aleti çalmak için önce notaların seslerini sonra notaları öğrenir ve bir ezgiyi çalar. Ancak spor eğitimcileri genellikle çocuğa temel motor beceri hareketlerini öğretmeden oyun oynamayı, dans etmeyi veya bir sporun karmaşık becerilerini uygulattırmaya çalışır. Dolayısıyla çocuk sıklıkla bir eğitsel oyuna, bir dansa veya bir spor dalına ait becerilere ilişkin kurallarını biliyor olmasına karşın, temel hareket becerilerini başarılı bir şekilde sergileyebilecek temel hareket becerilerine sahip değildir. Bu nedenle ilk çocukluk ve ikinci çocukluk dönemlerindeki çocuklar için hareket eğitimi son derece önemlidir.
Hareket eğitiminin birinci hedefi çocuğun spor faaliyetlerinde veya aktiviteler sırasında hareket etme niteliğini artırmak ve hareket ederken kendisine olan güvenini sağlamaktır. Bir başka deyişle çocuğun hareket niteliğinin düşük olması sonucu kendini başarısız hissetmesini önlemek ve yaptığı hareketlerden keyif alarak hareket etme güvenini artırmaktır.
Erken çocukluk ve ilkokul dönemlerinde uzman eğitimcilerden alacağı eğitimler sonucunda elde edeceği kazanımları çocuk tüm yaşam boyunca kullanır. Yapılan çalışmalar çocukluk döneminde fiziksel etkinliğe katılan bireylerin, katılmayanlarla karşılaştırıldığında yetişkinlik döneminde daha aktif yaşam sürdükleri ve daha yüksek oranda fiziksel etkinlik yapma oranına sahip olduklarını göstermektedir.
Bu nedenle çocukluk döneminde alınan hareket eğitiminin hem çocuğun kendi vücudunu tanımada, hem fiziksel etkinlik yapma alışkanlığı kazanarak sağlığını korumada, hem de kendi yeteneklerini keşfederek bir spor dalına yönelme ve o spor dalında başarılı olmasında oldukça önemli katkıları vardır.
Bununla birlikte, ülkemizde 3-6 ve 6-12 yaşları arasındaki çocuklara bu eğitimleri verme yeterliliğine sahip uzmanların sayıları oldukça sınırlıdır. Çevremizde çocuklara yönelik açılan pek çok kurumda çeşitli isimlerle bu tür eğitimler verilmekte, ancak bu kurumlarda bu eğitimleri veren kişilerin konu ile ilgili yeterli uzmanlığa sahip olmadığı, profesyonel bir eğitimden geçmeden ve herhangi bir sertifikası/diploması olmadan bu tür dersleri verdikleri bilinmektedir. Bu bağlamda, araştırma merkezimiz toplumumuzda 3-12 yaş arası çocukların hareket eğitimleri için ihtiyaç duyulan eğitimcilerin yetiştirilmesi için okulöncesi öğretmenlerine, sınıf öğretmenlerine, beden eğitimi ve spor öğretmenlerine ve bu branşların öğretmen adaylarına, çeşitli spor branşlarının alt yapı antrenörlerine ve belirtilen yaş grupları için açılan kurslarda eğitim veren liderlere/eğiticilere yönelik uygulama ağırlıklı bir kurs düzenlemeyi hedeflemektedir.
Kurs hakkında:
- Açılacak kurs 40 saat 10 gün, hafta sonları 4 saat (Cumartesi ve Pazar 10:00-14:00) olacak şekilde düzenlenecektir.
- Kursta ilk 12 saat 3-6 yaşları arasındaki çocuklar için, 28 saat ise 6-12 yaşları arasındaki çocuklar için verilecek eğitimi kapsamaktadır.
- Kursun açılabilmesi için minimum 25 kişinin kursa kayıt yaptırması gerekmektedir.
- Alanında uzman eğitim kadrosu tarafından verilecek kurs SUBÜ spor salonunda uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir.
- Kursun sonunda kursiyerlere sertifika verilecektir.